5 oktober Deel 2 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jeroen Koorneef - WaarBenJij.nu 5 oktober Deel 2 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jeroen Koorneef - WaarBenJij.nu

5 oktober Deel 2

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

06 Oktober 2009 | Nederland, Amsterdam

Maandag 5 oktober Deel 2

Zoals je in deel 1 al kon lezen moesten we nog even wachten om in te stappen. Net als altijd verliep dit ook redelijk chaotisch. Iedereen vormde een eigen rij zodat er een grote opstopping was. Tussendoor werd er omgeroepen weke rijen er naar voren moesten komen. Eindelijk…we zitten in het vliegtuig. Geen comfortclass dus een beetje krap allemaal maar het is wel te doen. Ware het niet dat we twee mensen voor ons hadden zitten die zodra dat mogelijk was de stoelen naar achteren gooiden en gingen pitten. Die stoelen moeten ze gewoon vastzetten zodat iedereen evenveel ruimte heeft. Nu op zich maakt dat dan nog niet zoveel uit als je dan ook maar gewoon stil lijft zitten maar dat deden ze dus ook niet. Op een gegeven moment was het zo erg dat ik tijdens het ontbijt toch even vriendelijk heb gevraagd of ze niet gewoon rechtop konden gaan zitten. De Argentijnse manier van uitstappen was voor deze twee een goede manier geweest wat een stelletje ei*%kels. Maar ja…onderweg een beetje kunnen slapen en vel gehangen en opeens werd ik dan wakker en kregen we in beeld dat we nog maar net halverwege waren. Oh nee, nog 4 uur te gaan…Weer gaan “hangen” en zitten wachten tot die uren voorbij gingen. Eindelijk hoefde nog maar een uurtje en dan schiet het gelukkig op. De landing ging lekker rustig en dan ben je weer “thuis”. Je ruikt die typische geur weer, je voelt de warmte super!!!
De koffers lieten op zich wachten, was volgens mij de laatste kar maar wat boeit dat, we hebben vakantie. Even laatste formulier geven bij de douane,beetje boos kijken en we konden gewoon doorlopen. We konden direct in de auto stappen want B en M stonden ons al op te wachten. Onderweg een beetje gebabbeld natuurlijken toch flink om je heen kijken, kijken of er iets veranderd is. In de auto had B al verteld dat ze met de weg bezig zijn voor het appartement dus was wel benieuwd. Toen we daar aankwamen was de weg inderdaad geëgaliseerd en zag er heel netjes uit. Geen kuilen, je hoefde niet te slalommen. Het is jammer genoeg niet bekend of er nu asfalt komt of dat de weg zo blijft. Nu maar hopen dat de regen niet alles weer wegslaat.
Toen we in het appartement kwamen even snel de koffers uitgepakt en weer de auto in voor boodschapjes en dergelijke. Eerst even pinnen en ene rondje Sosua en toen dus naar de Playero. Kar gevuld, ook met het avondeten, en op weg naar huis de auto ook maar gelijk volgetankt. Is dat ook weer gedaan.
Vandaag wordt een beetje een relaxdag want we zijn allebei kapot. Boodschapjes opgeruimd en toen beetje zitten relaxen op het balkon. Rond 1430 zei mn pa dat ie even ging liggen en dat ben ik toen ook maar even gaan doen. Al was het maar voor een uurtje….het is nu 0300 plaatselijke tijd hier en ben net wakker geworden van een tropisch stortbuitje hier. Het uurtje was dus iets langer geworden. Heb wel superlekker geslapen. (Sorry meis dat ik dus niets heb geupload gisteravond had last van een lichte coma dus dat doe ik straks wel even)
Ga nu nog proberen om een paar uurtjes te pitten en dan zien we wel weer wat de morgen brengt……

• 06 Oktober 2009 - 15:01

Chrianne:

Maakt niet uit sjatje.
    Wat leuk om je verhaal te lezen. Kan me helemaal voorstellen wat je bedoelt met thuis komen en de geur te ruiken ;)! Ben al jaloers. Wij hebben hier wat druilerig weer...
    Vanavond ga ik naar Dinner Inn. Bijkletsen met Es :) Dus ben ook luxe bezig haha.