Zaterdag 17 oktober - Reisverslag uit Ciudad Trujillo, Dominicaanse Republiek van Jeroen Koorneef - WaarBenJij.nu Zaterdag 17 oktober - Reisverslag uit Ciudad Trujillo, Dominicaanse Republiek van Jeroen Koorneef - WaarBenJij.nu

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

18 Oktober 2009 | Dominicaanse Republiek, Ciudad Trujillo

Zaterdag 17 oktober
Vannacht redelijk geslapen al kan het altijd beter. Het gekke is dat ik na 0600 lekkerder slaap dan ervoor. Kan dan gewoon me omdraaien en verder slapen zonder te draaien en dergelijke. Moet dan echt af en toe even op de klok kijken om niet te laat uit bed te komen.
Vanmorgen alles op het gemakje gedaan. We hadden gisteren nog een fruitsalade gekocht dus dat was het ontbijt. Vandaag stond Playa Grande nog een keer op de planning. De weg was in het begin heel goed te doen totdat we Gaspar Hernandez voorbij waren. Vorige week was de weg op sommige stukken slecht maar vandaag leken de gaten groter en ze hadden zich vermenigvuldigd. Niet normaal meer. Het werd weer even flink slalommen en de schaduwen ontwijken. Gek genoeg zitten daar de meeste en diepste gaten. Rijden met een zonnebril is dus af te raden hier. Eindelijk kwamen we dan bij het hek van het golfterrein wat als herkenningspunt dient. Op het strand aangekomen de auto nu maar wel in de schaduw gezet (niet onder een palm natuurlijk). Het was even wachten en er werd even flink geroepen maar daar kwam Sandro dan toch aangelopen. Hij was even gaan zwemmen en we moesten dus even wachten. Hier weer een lekker visje gegeten samen met natuurlijk een portie Lambi Créol en verder lekker relaxed gehangen. De zee was vandaag wel rustiger dan vorige week. Een stukje naast ons kwam op een gegeven moment een stelletje zitten die ook alleen maar even wat kwamen drinken. Ze gingen iets eerder weg dan ons en na afgerekend te hebben zijn wij ook weer op weg gegaan naar huis. Net na het strand kwamen we ze weer tegen. Ze waren in de hoop geweest snel met een busje of taxi mee te kunnen rijden maar dat viel dus vies tegen. Omdat ze nog een flink stuk zouden moeten lopen anders hebben we ze meegenomen en afgezet bij hun hotel. De terugreis verliep een stuk sneller en we waren dan ook weer zo in Sosua. Vanavond zouden we naar El Choco gaan voor het Oktoberfest maar we waren allebei kapot van het stuk rijden. Zijn dus toch maar thuis gebleven en hebben even tv gekeken. Vanavond maar eens vroeg naar bed om een beetje slaaptekort in te halen. Morgen staat er niet echt iets op de planning buiten het appartement een beetje schoon te maken, de auto te poetsen en de koffers in te pakken. Maandagmorgen is het al zover.